3 snabba, superenkla sminktips.

Mer sminktips och tips på produkter kommer i framtiden! Men denna gången blir det tips inriktat på ögonen.
 
1. För att få din ögonskugga (eller smink generellt) att sitta på längre, använd gärna en primer. Vad en primer gör är att den ofta får saker att fastna på den, alltså får du inte lika mycket "utfall" av din ögonskugga, samt den gör så att din ögonskugga sitter på längre, inte lägger sig i linjer på ögonlocket osv. (vill ni ha mer information om vad en primer är och vad den gör så säg till).
Jag kan rekommendera två stycken: Too Faced Shadow Insurance Primer & Benefit Stay Don't Stray Primer.
Bilderna är inte mina.
 
2. För att få en rak och fin eyeliner, men är nybörjare eller bara tycker det är svårt så kan man lägga en bit tejp. Från ögats yttre ögonvrån, diagonalt ut mot ögonbrynet. Här får man öva lite på vilken vinkel som passar bäst till ens ögonform, men att använda tejp är ett väldigt förlåtande sätt. :) 
 Tjejen på bilden är Lauren Curtis.
 
3. Applicera gärna en ljus ögonskugga eller en ögonskugga nära din egna hudfärg över hela ögonlocket, framför allt i globlinjen (där ögat veckar sig/böjs in när du kollar rakt fram; kolla på bilden över så har Lauren lagt lite brun/grå skugga i globlinjen), att lägga en ljus ögonskugga eller en som är nära ens hudton hjälper med att släta ut ögonlocket lite samt att det blir lättare att skugga ut de mörkare skuggorna som du lägger över. (Jag rekommenderar att för varje ny ögonskugga du lägger i globlinjen, gå hela tiden tillbaka till de förra färgerna för att skugga ut; kolla gärna min video "holiday look" som finns längre ner på sidan, för att förstå hur jag menar!) 
 
 
Hoppas att här var något tips ni kunde ta del av och att ni tycker det var intressant! 
Ha en bra kväll och sov gott så hörs vi imorgon! 
 
 
 
 


shazi    •  

grymma tips

Svar: Tack så mycket! :)
Sofia Norell

Frida    •  

Bra tips :)

Svar: Tack så mycket, kul att du tycker det :D
Sofia Norell

caroline    •  

Toppen tips! :)

Svar: Tack, kul att du tycker det!! :D
Sofia Norell










Kom ihåg mig?
Jag är en tjej på 17 år, som går stylist linje och har spenderat många, många timmar framför YouTube och min spegel. Bloggen kommer mestadels handla om smink, men det kommer även komma in lite andra saker också!