Review - Brush Egg

Nu kommer äntligen Brush Egg reviewen, woho!
För er som inte vet vad brush egg är, så är det ett litet redskap eller vad man ska säga, som hjälper till med att tvätta ens sminkborstar. Som ni kan se på bilderna så har brush eggen små prickar längst upp, där det är menat att man ska tvätta sina ögonborstar eller andra små borstar, och där det är raka streck ska man alltså tvätta ansiktsborstarna. Självklart kan man ju tvätta sin borste var man vill på ägget haha. 
 
Man ska hålla ägget med två fingrar och sen gör man precis likadant som man gör när man tvättar borstarna vanligt i handen (video på hur jag tvättar mina borstar kommer). Dock tycker jag att hålet i botten av ägget är alldeles för litet för att ha två fingrar, efter ett tag gör det ont liksom, och det är omöjligt att hålla med bara ett finger, så för mig brukar det sluta med att jag håller ägget i handen bara, haha. 
Jag tycker inte att ägget gör någon större skillnad på själva tvättningen egentligen, det blir lika rent och går ungefär lika fort, dock så går det fortare för mig att tvätta mina läppborstar på ägget än rakt i handen.
Men ägget är otroligt skönt att ha när man har så många borstar som jag har, för när jag tvättar mina sminkborstar så blir det tillslut nästan som skavsår i handen. Man står där och gnuggar borste efter borste, klart att det slits i handen. Och det blir ju inte så när man har ägget, vilket faktiskt är jätteskönt.
 
Här kan ni se hur mycket concealer som kom av när jag tvättade, haha. Dåligt ljus men hoppas att ni kan se.
Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag inte att brush egg är jättenödvändigt för de flesta, majoriteten av folket har ju inte 50+ borstar att stå och tvätta. Vill man ha det så kan man ju såklart ha det men jag tror inte att det kommer göra någon större skillnad egentligen. Men har man väldigt många borstar så är det väldigt skönt, för som sagt, man slipper "skavsår" i handflatan. Jag använder alltid brush egg nu när jag tvättar mina borstar och har gjort sen jag fick dem lite innan jul och jag kommer definitivt att fortsätta använda dem! :) 
 
Brush egg finns att köpa på en del ställen nu, jag vet inte vad mina kostade eller var de är ifrån exakt, fick dem från en i släkten som köpte det från ett UF. 
Men de finns bland annat på craycray.se för 79kr och jfr.se för 59kr. Vet inte om jfr har originala brush egg eller om de har en egen variant! :)
Hoppas ni tyckte denna reviewen var bra och hjälpsam! Tipsa gärna om saker ni vill ha review på, så om jag har det fixar jag så fort som möjligt eller så får jag handla in det. :D
såhär är det menat att man ska hålla det!


linah    •  

åh, vilken bra ide:D!

Svar: Ja :D
Sofia Norell

Frida    •  

Du tyckte ungefär som mig haha :)

Svar: Ja haha, tror nog att många tycker ungefär så :)
Sofia Norell

CAMILLAESI    •  

Visste inte ens att såna fanns, bra att du recenserar den :-D

Svar: Jaså? Kul att jag kunde upplysa dig om detta :D
Sofia Norell

Sandra'    •  

smidigt, men som du säger går lika bra utan :)
men bra inlägg :)

Svar: Ja så är det verkligen! Tack :)
Sofia Norell

JoJo    •  

jag köpte mitt brush egg för ca 12 kr :P

sv; hihi ja, det gjorde mig verkligen såå glad! :D

Svar: Ja, nån sa på fb att man kan köpa dem på wish t ex! Hade ingen aning om det faktiskt, så jag bara skrev där jag visste att de fanns hihi :)
Sofia Norell

Linn Strömberg    •  

Smart! Jag har dock alltid trott att borstarna blir renare lite snabbare eftersom att det är de där vecken, haha!

Svar: Det kanske de gör haha, jag vet inte, men jag står ungefär lika länge och tvättar som jag gjorde förr! Men jag kanske gjorde racer fart i handen förr haha! :)
Sofia Norell

Ida Lindborg ♡    •  

Verkar vara jättebra! :D

Svar: Det är dem! :)
Sofia Norell

Elsa    •  

Jag tvättade faktiskt mina borstar idag ;)

Svar: Vad bra, haha :D
Sofia Norell

Amanda Forsman    •  

Tycker de där är superbra när man tvättar borstarna!

Svar: Ja, jag med! :)
Sofia Norell

N    •  

Har tänkt införskaffa mig en men känns nästan lite onödigt så glömmer hela tiden bort haha!

Svar: Jag tycker det är värt att testa! Du kanske blir förälskad :D
Sofia Norell

Sanna    •  

Tack för din recension, ska fundera om jag ska köpa en sån :)

Svar: Det tycker jag att du ska, värt att testa i alla fall :D Någon kommenterade att man kan köpa på wish också, så du kanske kan handla där ist för så dyrt pris som craycray och jfr :)
Sofia Norell

Amanda    •  

Så bra inlägg! :)

Amanda    •  

Så bra inlägg! :)

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

Louise    •  

Så bra! :)

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

Frida    •  

Ja, men det där var ju jättebra tips! :)

Svar: Tack, vad kul att du tycker det! :)
Sofia Norell

moa    •  

de verkar riktigt bra

Svar: Ja, dem är bra :)
Sofia Norell










Kom ihåg mig?
Jag är en tjej på 17 år, som går stylist linje och har spenderat många, många timmar framför YouTube och min spegel. Bloggen kommer mestadels handla om smink, men det kommer även komma in lite andra saker också!