Mina favoritborstar - ansiktet

Hej!
För ett tag sedan fick jag en fråga på bloggen om inte jag kan visa vilka borstar som är mina favoriter och jag tyckte det var en superbra idé, men jag tänkte att jag delar upp det i två delar "ansiktet" och "ögon" så det inte blir jättemånga borstar i ett och samma inlägg.
Har faktiskt inte med bild på min bronzer borste eftersom att den inte är tvättad haha, men jag brukar använda E.l.f stipple brush till det! :) 
 
Här är i alla fall mina favorit borstar till ansiktet. 
En liten overview haha.
xoBeauty flat top face brush: detta är min favorit borste till foundation och är den enda borsten jag använder till foundation. Denna borsten är ej tvättad (sorry haha) men jag tycker att den ger mig så full täckning som möjligt med en foundation, det går fort att blanda ut osv. Många märken gör denna modellen av borste så om ni är intresserade av att testa en så är det inte så svårt att hitta. Lite tråkigt dock att själva skaftet och metallbiten har lossnat och det ramlar av jättemycket hår, och jag är väldigt försiktig när jag tvättar borstar. Men själva modellen är min favorit till foundation! :) 
Sigma tapered kabuki f86: detta är min favorit borste till concealer, it's sooo good! Det går fort och smidigt att blanda ut concealern och borsten passar bra under ögonen. It's just perfect, ok. 
Sigma large powder f30: jag använder denna borsten till puder, som den "är till för". Brukar byta lite mellan denna och Real Techniques blush brush men använder mest denna och den gör sitt jobb helt enkelt! :) 
Real Techniques setting brush: denna real techniques borsten är heeeelt amazing till att sätta concealern under ögonen, den är liten och bra så man verkligen kommer in under ögat. Den är också väldigt, väldigt mjukt vilket är bra när man är runt ögonområdet, då det är väldigt känsligt.
Sigma small contour f05: denna borsten är heeelt perfekt till contour och sedan jag fick den har jag inte använt någon annan borste till contour. Den är väldigt liten vilket är bra enligt mig, jag har mer kontroll då över vad jag gör. Den gör din contour on fleek helt enkelt.
Sigma large angled contour f40: denna borsten använder jag till rouge. Som ni ser så står det att det är en contour brush, men det finns inga regler egentligen, man kan självklart använda borstarna till vad man vill. Denna borsten är hyfsat fluffig, men inte för fluffig och i och med att den är snedställd så är det otroligt lätt och går väldigt snabbt att lägga sin rouge. Samma som med contour borsten, inte använt någon annan sen jag fick den.
Sigma tapered highlighter f35: denna borsten använder jag till highlighter och den är perfekt till det, den är så mjuk, liten och mysig haha. Dock om jag vill ha en mer intensiv highlight använder jag denna borsten;
Oriflame, fan brush: vet inte om borsten har något namn men modellen kallas "fan brush" och fan brushes ger en ofta en väldigt intensiv (och fin) highlight. Självklart kan man få en soft highlight med den också men jag använder den till att få mer intensivt! :) 
Hoppas ni tyckte detta var intressant, så får vi se när ögon delen kommer upp! :)
Ha det bra. 
 
In English: Hi!
A while ago I got a question here on my blog asking if I could show my favorite brushes and I thought that was a really good idea, but I'm splitting it up in two parts with face brushes and eye brushes, so it's not too many brushes at once. There's one brush that is not pictured here and that is my bronzer brush, the reason why it's not here is because I hadn't washed it haha, but I use the E.l.f stipple brush for that. 
 
xoBeauty flat top face brush: this is my favorite brush for foundation and also the only brush that I use for foundation. This brush is not washed (sorry haha) but I find that this brush gives me the most coverage, it's fast to blend out foundation etc. A lot of brands do these kinds of brushes so if you're interested in trying a brush that is this kind of model it shouldn't be too hard to find. The sad part about this brushs is that the wand has gotten loose from the metal-thingy and it sheds a lot of hair, and I'm really careful when I was my brushes. But the shape of the brush is my favorite! 
 
Sigma tapered kabuki f86: this is my favorite brush for concealer, it's soooo good!! It's fast and easy to blend out concealer and the brush fits nicely under the eyes. It's just perfect, ok.
 
Sigma large powder f30: I use this brush for powder which is what it's "made for". I usually switch it up between this one and the Real Techniques blush brush, but I use this one more, it's simply doing its job.
 
Real techniques setting brush: this brush is sooo amazing to set the concealer under the eyes, it's very small so you easily can get in under your eye. It's also very, very soft which is good around the eye area since that can be sensitive. 
 
Sigma small contour f05: this brush is soooo perfect for conotur and ever since I got this brush, I haven't used any other brush for contour. It's very small, which in my opinion is really good, I feel like it gives me more control of what I'm doing. It's simply making your contour on fleek. 
 
Sigma large anglied contour f40: this brush I use for blush. As you can see it says it's a contour brush, but there's really no rules and you can really use whatever brush for whatever you want. This brush is quite fluffy but not too fluffy. And because it's angled it's very easy and fast to put on blush. Same as with the contour brush, I haven't used any other brush for blush since I got this one.
 
Sigma tapered highlighter f35: I use this brush for highlighter and it's perfect for that, it's so soft, tiny and nice haha. Though, if I want a more intense highlighter I will use this brush:
 
Oriflame, fan brush: I don't know if this brush has a name but the model of the brush is called fan brush and fan brushes often gives off an intense (and pretty highlight. Of course you can get a more soft highlight from it too, but I use it when I want to go very intense. :) 


Netti Starby    •  

Vad kul att få läsa om dina borstar! :-D Kram

Tilda Barkselius    •  

Kul att läsa och se, har jättedålig kol på borstar så det här behövdes :)

Anna    •  

Vilket bra inlägg!

Amanda Forsman    •  

Kul inlägg, skulle behöva fler borstar :)

Fanny    •  

har sååååå dålig koll på borstar så detta behövdes :D

Linn Strömberg    •  

Vad roligt att se! :D

Skogsraah ☾    •  

Trist att Sigmas är av djurhår :/

Svar: Tyvärr ja, vissa av borstarna är i alla fall syntet hår. :/
Sofia Norell

Sarah    •  

Kul o få veta vilka dina favoriter e :)

trisiaa    •  

Super intressant text! :)))

Amanda - exklusiv skönhetsblogg på Beautyboulevard    •  

Vilket roligt inlägg, superkul att läsa. :) Kram

Sandra'    •  

så kul att se :D kan du inte göra ett med dina favorit ögonskuggor också i framtiden? :) vore kul!

har föresten nominerat dig till att svara på frågor om du vill svara :)

Ramona    •  

Vilken fin blogg :) Bra läsning tycker jag. Ha en fin fredag :)

Frida    •  

Vilka fina borstar, var har du köpt dem ? :)

Amanda Jona [SPONTAN]    •  

Kul att läsa! :)

Tack så mycket! Mina favvoborstar just nu är från Zoeva, kram!

Louise    •  

Kul inlägg! :)

MADDISENJ.SE    •  

Tack så mycket. Vilket intressant inlägg

JoJo    •  

vilket bra inlägg! :) kul att en av dina favoritborstar är från oriflame. jag är säljkonsulent för dom och tycker att dom har massa bra produkter :D

sv; ja det är ingen höjdare att vara förkyld, men är skönt att det börjar bli bättre nu. :) haha ja, det är väldigt lättsamt att kolla på. är kul att se vad dom har för 'problem' i sina liv xD










Kom ihåg mig?
Jag är en tjej på 17 år, som går stylist linje och har spenderat många, många timmar framför YouTube och min spegel. Bloggen kommer mestadels handla om smink, men det kommer även komma in lite andra saker också!