Makeup of the day

Tja!
Här är dagens smink, hade tänkt fota med systemkameran och så men nästan aaaallt blev fel idag haha. Eyelinern blev ojämn, ögonbrynen blev jättefula, foundationen såg kakig ut och min hy var extra torr så den såg hemsk ut, min bronzer blev alldeles för mörk och jag orkade inte ljusa upp den osvosv. Meeen någon bild får ni i alla fall, hoppas att ni kan stå ut med att det är mobilbilder haha.
 
Förresten! Min kompis frågade om jag kunde filma en "foundation routine" video, där jag visar foundation, concealer, puder, contour, blush och highlight. Någon mer som skulle vilja se det? Jättetacksam för svar! :) 
 
Ansikte: Nivea men - after shave balm / Maybelline - fit me matte and poreless / MAC - pro longwear concealer / Maybelline - fit me concealer / Collection - lasting perfection concealer / MAC - pro shaping powder "emphasize" / Maybelline - fit me powder / Benefit - hoola bronzer / Anastasia Beverlyhills - contour kit "fawn" / Milani - luminoso blush / Bobbi Brown - shimmer brick "beige" 
 
Bryn och ögon: Anastasia Beverlyhills - dipbrow pomade "dark brown" / Anastasia Beverlyhills - brow gel "chocolate" / Benefit - stay don't stray primer / Smashbox - full exposure palette / random glittrig skugga / Inglot - amc liner gel "77" / Bourjois - eye khol "black" / Lumene - true mystic volume mascara
 
Läppar: Ofra - long lasting liquid lipstick "laguna beach" 
 
ja, jag lever i denna tröjan.
 


Anonym    •  

Ja!

Sigrid    •  

Ja, gör en foundation routine-video! :D

Svar: Det ska jag! Tack för svar :D
Sofia Norell

Linn Strömberg    •  

Skulle vara jättekul med en foundationroutine! :D

Svar: super, tack för svar :D
Sofia Norell

MADDISENJ.SE    •  

Ja sjukt trist när byxor går sönder efter så kort tid. Men gick bra att reklamera dem och jag fick ett par nya i en annan modell då den jag hade som gick sönder var utsålda. Supersnygg sminkning!

Svar: Härligt ju:) tack!
Sofia Norell

Sandra'    •  

jättefin sminkning :) och tröjan ser sjukt härllig ut :)

Svar: tack! det är den :) levt i den sen julafton!
Sofia Norell

Frida    •  

Så fint :)

Svar: tack!:)
Sofia Norell

Alice    •  

Riktigt snyggt! :D Och ja, det vore intressant med en sådan video! Glad alla hjärtans dag! <3

Svar: tack! ska fixa en sån video :)<3
Sofia Norell

Louise    •  

Så fin!! :)

Svar: tack!:)
Sofia Norell

Vanessa andersson    •  

Anastasia Beverlyhills är livet när det kommer till allt! De må kosta lite, men värt vartenda krona!!

Svar: håller verkligen med!!
Sofia Norell

Elsa Henriksson    •  

Glad alla hjärtans dag! <3

Svar: detsamma till dig!!<2
Sofia Norell

Ida Lindborg ♡    •  

Så fin du är!!

Svar: Tack!! Detsamma :)
Sofia Norell










Kom ihåg mig?
Jag är en tjej på 17 år, som går stylist linje och har spenderat många, många timmar framför YouTube och min spegel. Bloggen kommer mestadels handla om smink, men det kommer även komma in lite andra saker också!