Recension/Review - Lumene True Mystic Volume Mascara

scroll down for English!
 
Tja! 
Idag kommer jag med en liten review till er, nämligen Lumenes nya mascara True Mystic Volume Mascara!
 
Först vill jag prata om förpackningen! Förpackningen är som en helt vanlig mascara typ, men färgen är som en duo chrome. Och duo chrome är att i ett ljus är det en färg och vrider man lite på det så är det en annan. Denna förpackningen växlar mellan lila, grönt och lite blått, det är i alla fall det jag ser. Och jag är totalt förälskad i duo chrome! 
Mascaran har även en doft, jag vet inte vad den luktar men enligt mig så luktar det gott i alla fall, sitter och luktar lite innan jag tar på den haha. (Nu måste jag lukta bara för att jag skrev här.) 
fotade med två olika bakgrunder så ni kunde se duochromen. 
Mascaran innehåller olika vaxer för att få det till att bli en krämig och klumpfri formula, vilket jag tycker de har lyckats med otroligt bra! Jag tycker inte alls den klumpar sig och den känns inte tung på ögonen nu när den torkat och det känns inte som att jag har något på ögonen. Står även att den innehåller fröolja från blåbär som är väldigt bra för fransarna! 
 
Jag testade mascaran för första gången i måndags, tog på den i all hast innan jag gick till bussen. När jag kom utanför dörren blåste det otroligt mycket och spöregnade, och lilla jag hade motvind hela vägen. Det enda jag tänkte på vägen till bussen var "min mascara kommer rinna, jag kommer se ut som en panda". Men när jag äntligen satt i busskuren så kollade jag i kameran på telefonen och såg att mascaran inte hade rört sig en enda millimeter! Inga fransar hade klumpat ihop sig eller någonting, glatt överraskad! 
 
Bara på namnet hör man att mascaran ger volym men jag tycker även att den ger väldigt bra med längd. Många mascaror som är till för att ge volym ger bara volym och sen sitter man där med volym i fransarna men de är ganska korta. Denna mascaran separerar, ger volym OCH otroligt med längd till mina fransar! Känner inte heller att jag behöver böja fransarna, vilket är något helt nytt! (se bild)
 
Denna mascaran är en ny favorit som kommer att användas flitigt! 
 
Mascaran finns att köpa på Kicks för 179kr. 
Åhlens säljer också den, för 149kr fram till 16/2, sen kostar den 179kr där också.
Finns i färgerna "Mystic black" och "Mystic brown"
 
Detta är i samarbete med Lumene. Åsikterna är 100% mina.
 
Hi there! 
Today I'm bringing you a small review of the new Lumene True Mystic Volume Mascara! 
First of all I want to talk about the packaging! The packaging is like a regular mascara packaging but the color is a duo chrome. And what duo chrome is, is that in one particular lighting it shows off one color and then if you turn it a little bit, you see another color. This packaging has the colors purple, green and blue, at least from what I can see. And I am totally in love with duo chrome! 
The mascara has a scent, I don't know what it smells like but I like it, and I need to sniff it a little bit before I put it on haha. (Now I need to go sniff it) 
 
The mascara contains different types of waxes to make it a creamy and clump free formula, which I think they really did a great job with! I don't think that it clumps, and it doesn't feel heavy on the eyes. Even when it's dried I can't feel that there is something on my eyes. It also says that it contains seed oil from blueberries, which is really good for your lashes. 
 
I tried the mascara for the first time on Monday, I quickly put it on before heading to the bus. When I came out it was very windy and the rain poured, and little me had the wind in my face the whole way to the bus. All I could think all the way to the bus was "my mascara is probably running. I'm gonna look like a panda" but when I got to the bus I checked on my phone and I saw that the mascara hadn't moved a millimeter! No lashes had clumped together or anything, what a pleasant surprise! 
 
Just on the name of the mascara you can tell that it's going to give you volume, but I think that it lengthens too. A lot of mascaras that has the purpose to give volume, only gives volume, so then you just sit there with lashes that has volume but no length. This mascara separates, gives volume AND lengthens! And I don't feel the need to curl my lashes either. (if you look at the picture, the picture on the left side is with curled lashes and on the right side without curled lashes.)
 
This mascara is a new favorite that will be used frequently! 
 
You can buy this mascara at Kicks.se/no/dk for 179kr. (don't know if it's available internationally)
And you can find it at Åhlens for 149kr until 16/2, then it's 179kr there too. 
 
This is sponsored by Lumene. The opinions are 100% mine.




Sandra'    •  

jag fick med testa den och var också super nöjd :)

Svar: Vad kul! :D
Sofia Norell

Emma    •  

Wow snygging 😉

Linn Strömberg    •  

Bra inlägg! Får ta och testa den när jag har tagit slut på min nuvarande :D

Svar: Ja det ycker jag verkligen att du ska! Och tack! :)
Sofia Norell

Elsa    •  

Åh vad bra den ser ut! :)

Svar: Det är den verkligen! :)
Sofia Norell

Sarah    •  

Kul me tips :)

Svar: Tycker jag med :)
Sofia Norell

Catrin Monica Sandberg    •  

Hört att den är super bra :)

Svar: Jag tycker verkligen att den är det! Värt att testa. :)
Sofia Norell

Frida    •  

Bra tips :)

Svar: Tack :)
Sofia Norell

hanna    •  

bra tips :D
ja alla behöver lite inspo ibland till och med dom bästa :D

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

Ida Lindborg ♡    •  

åh så fiin!

Svar: Tack!! :)
Sofia Norell










Kom ihåg mig?
Jag är en tjej på 17 år, som går stylist linje och har spenderat många, många timmar framför YouTube och min spegel. Bloggen kommer mestadels handla om smink, men det kommer även komma in lite andra saker också!