Halloween

Hej!
Asså, är det konstigt att jag redan är taggad på Halloween? Haha! 
Men Halloween nu i höstas var första gången jag gjort riktiga Halloween sminkningar, köpt latex osv. Det bästa köpet var ju dock Kryolan SupraColor i vit, så kul jag hade nu under Halloween! På själva Halloween hade jag, min pojkvän och min lillebror en halv dödsskalle och jag hade såklart smink på andra halvan av ansiktet. Fick även sminka två finisar med samma sminkning när de skulle på maskerad. 
 
Jag vill gärna göra fler såna slags sminkningar nu, and I guess I could, liksom ingen som säger att det strikt ska hållas till Halloween. MEN, jag har inget fejk blod, hade inte det när jag jobbade med latex i höstas, utan använde rött läppglans, men känns som det hade blivit bättre med fejk blod. Och ja, jag kan ju göra typ "ansiktsmålningar" istället, men jag vet inte vad jag vill göra eller hur. 
 
Ha det bra! 
 
Side note: jag vet att tänderna ser konstiga ut på döskallen på mig själv, tbh tyckte jag att det blev bättre allra första gången jag testade mig på det, men of course så fotade jag inte då. Och hela denna dagen satt jag och sminkade 4 andra, min syrra, hennes kompis, min bror och min pojkvän så jag hann inte riktigt vara noggrann. Menmen! 
 
 


MADDISENJ.SE    •  

Wow vilka grymma sminkningar!

Svar: Tack så jättemycket! :D
Sofia Norell










Kom ihåg mig?
Jag är en tjej på 17 år, som går stylist linje och har spenderat många, många timmar framför YouTube och min spegel. Bloggen kommer mestadels handla om smink, men det kommer även komma in lite andra saker också!