INGLOT AMC EYELINER GEL - REVIEW

Hej!
Idag ska jag recensera Inglots AMC eyeliner gel för er. Jag fick 3 stycken i julklapp, svart, gul och vit. 
Inglot är ett polskt märke men har två nyöppnade butiker i Sverige, en i Malmö och en i Stockholm, dock beställde min mamma dem från Norge då butikerna inte fanns i Sverige än när hon julhandlade och så. 
Dem kostar 160kr/st och finns i 28 olika färger. 
Dem är väldigt krämiga, så krämiga att man känner: ska detta funka?! de kommer ju bara rinna av ögonen!
Men de torkar ganska snabbt och när de torkat så rör dem inte sig! Jag har svårt att få av dem på kvällen! 
Den svarta är, som ni kan se på bilden, väldigt, väldigt pigmenterad, så krämig och den går på jättesmidigt på ögonlocket. Men tyvärr som ni ser, så är den gula och vita inte alls lika pigmenterad. Har två lager av den vita på för att den syntes inte när jag fotade med blixt annars. 
Jag använde denna vita eyelinern när jag gjorde sminkningen till inlägget som heter White lies, det syns inte lika mycket på bilderna som det gjorde i verkligheten men eyelinern var ganska fläckig. Jag fick ha ungefär 5 lager på ögonen för att få en hyfsat jämn färg och ändå var det inte helt jämnt, kollar man noga på bilderna så kan man se (för fler bilder tryck här):
Den gula har jag inte jobbat så jättemycket med, men den är också ganska fläckig med ett lager, har inte testat med fler lager och har inte använt den som en eyeliner än, utan mer som en bas för en gul ögonskugga. Men ska återkomma med det någon gång när jag testat, hur den blev! 
Jag vet inte hur pigmenterade deras andra färger är, har bara testat dessa 3 än så länge, men jag planerar absolut att köpa fler färger! 
Jag vet att ljusa färger, framför allt vitt är svårt att få till så det är pigmenterat och att färgen blir jämn, man brukar ofta få ha i otroligt mycket mer pigment i vitt än vad man har i andra färger. Till exempel Jeffree Star har i jättemycket mer pigment i sitt vita liquid lipstick än vad han har i andra färger, bara för att annars blir det fläckigt och inte jämnt med färg. 
Så förhoppningsvis har deras andra färger mer pigment, men det tror jag att de har eftersom att den svarta är så sjukt pigmenterad! 
 
Over all så rekommenderar jag verkligen deras gel eyeliners, framför allt den svarta! Enda eyelinern jag använt på sistone och den sitter hela dagen, nästan svår att få av på kvällen. Så köp den/dem!
Och om du kan så gå till deras Stockholm eller Malmö affär och testa dem på handen, testa pigmentationen och känslan av dem!
 
Ha det bra så hörs vi! 
 
Här har jag den svarta eyelinern.
 


Jessica Högberg    •  

Älskar saker som sitter kvar, har lite problem med det. Vet du var i Stockholm??

Svar: I Mall of Scandinavia tror jag, men vet ej!:)
Sofia Norell










Kom ihåg mig?
Jag är en tjej på 17 år, som går stylist linje och har spenderat många, många timmar framför YouTube och min spegel. Bloggen kommer mestadels handla om smink, men det kommer även komma in lite andra saker också!