Makeup of the day

Hej!
Såhär såg jag ut idag! Och det är när jag ser ut såhär som jag trivs bäst, dramatiskt och mörkt! 
Jag är ju en person som lyssnar på väldigt tung musik och jag känner att jag trivs bäst när jag sminkar mig mörkt osv, dels för att det passar till musikstilen jag lyssnar på men även att jag trivs allmänt bra med att klä mig lite mer "rockigt", även om jag knappt gör det längre! 
 
Jag och mamma skulle åka och handla skor idag och jag sa till henne; mamma, det borde vara olagligt för mig att vara ute idag.
Alltså, ni förstår, min eyeliner är KAOS och jag var tvungen att göra om flera gånger (längesen det var såhär svårt med eyeliner haha) och eyelinern jag har är svår att få bort, så måste ha borttagare med olja. Och jag hann inte vänta på att oljan skulle torka in och hann inte göra om alla steg och ögonskugga fastnar inte på olja så bra, så ögonskuggan var helt fläckig tillslut haha. Asså dör såå fult det är!!! Så tog de dramatiska fransarna jag hade (who am I kidding, hade tagit dem ändå) bara för att dölja den fula eyelinern haha. 
Menmen, not all makeup days can be good makeup days!
Mina läppar blev as bra dock! Och blev as nöjd med färgen (blandade den själv, läs nedanför vilka läppstift jag blandade) så det är ju något haha. :D 
 
Ha det så bra! :) 
 
Ansikte: Nivea men - after shave balm / L'oreal - true match foundation / MAC - pro longwear concealer / L.A girl - pro conceal / Anastasia Beverly Hills - contour kit "banana" / MAC - pro shaping powder "emphasize" / Maybelline - Fit me powder / Smashbox - contour kit, contour färgen / MAC - blush "peaches" / Becca - shimmering skinperfector "moonstone" 
 
Bryn och ögon: Anastasia Beverly Hills - dipbrow pomade "dark brown" / NYX - brow mascara "espresso" / Benefit - stay don't stray primer / Smashbox - full exposure palette / Peggy Sage - matt eyeshadow "blanc" / L'oreal - volume million lashes mascara / Bourjois - eyekhol "black" / Ardell - "111" 
 
Läppar: Anastasia Beverly Hills - liquid lipstick "potion" / Jeffree Star - velour liquid lipstick "posh spice" (blandade de på baksidan av handen och applicerade med läppborste) 
 


Veronica Wallgren    •  

Snyggt!

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

snyggt

Svar: tack :)
Sofia Norell

CAMILLAESI    •  

Snyggt :-D Älskar din eyeliner :-))

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

Amanda Forsman    •  

Så fin sminkning :)

Svar: Tack :)
Sofia Norell

JoJo    •  

riktigt snyggt!! :D

sv; det är riktigt skönt att börja dagen med ett träningspass :) tack så mycket fina du!!

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

Sandra'    •  

Så jobbigt när sånt händer, o speciellt när man ska iväg, men ja tyckte det såg fint ut ändå :)
sv ; ja men absolut :D gör det!

Svar: Ja verkligen, men sånt är livet haha :p Tack!
Sofia Norell

moa    •  

så himla snyggt! Älskar färgerna och läpparna! Så snygg ögonsminkning

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

Frida    •  

Men gud va snyggt :)

Svar: Tack så mycket :)
Sofia Norell

Celine    •  

Alltså ögonen! Wow!

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

Erica Andersson    •  

såå snyggt, ögonen är magiska!

Svar: Tack!! :)
Sofia Norell

Sanna    •  

Grymt snyggt som vanligt ;)

Svar: Tack, haha :D
Sofia Norell

johanna    •  

riktigt snygg look!

Svar: Tack! :)
Sofia Norell

linah    •  

sååå fint! <3

Svar: Tack! :) <3
Sofia Norell

Johanna Davidsson    •  

Supersnyggt!

Svar: Tack! :D
Sofia Norell

Angelica    •  

Himla läcker sminkning!

Svar: Tack! :D
Sofia Norell










Kom ihåg mig?
Jag är en tjej på 17 år, som går stylist linje och har spenderat många, många timmar framför YouTube och min spegel. Bloggen kommer mestadels handla om smink, men det kommer även komma in lite andra saker också!